Tuesday, May 11, 2010

~ Back Again ~




Dah agak lama aku tak mengupdate blog aku ni, aku rasa dah hampir 5 bulan...actualy memang dah 5 bulan pun...satu jangka masa yang agak lama la bagi aku, kalau baby maybe dah start nak meniarap dah pun..ermmm...tak der apa yg menarik pun, just vacation ngan family superkids, gathering, makan time....tu je la yg menjadi rutin mingguan aku selain dari bawak aiman berubat di felda gedangsa macam selalu..

Mungkin kesibukan dengan tugas baru aku di Kementerian Kesihatan jugak salah satu sebab aku tak up date blog. kadang - kadang macam dah malas nak teruskan menulis blog ni, but this is the only way untuk aku lepaskan apa yg ada dalam kepala hotak aku ni, yer la...menulis ni salah satu cara untuk kita mengurangkan tekanan dalam diri kita..percayalah, jarang orang yg suka menulis mendapat penyakit PSY.Sejak aku tukar kerja ni, barulah aku kenal apa erti kerja sebenarnya..perghhh malas nak citer la sibuknya macam mana, aku plak dapat kat klinik tersibuk dalam daerah hulu langat. ermmmm sibuk ngan kursus lagi..OMG...tapi aku anggap ni semua sebagai ganjaran buat aku. Dah la, lupakan pasal kerja....Start bab baru...

Family!!!!

Masih macam dulu, seorang isteri yg penyabar dan penyayang, yang sentiasa ada di sisi aku tak kira masa susah atau senang + seorang anak comel yang sentiasa menghiburkan hati aku, mengajar aku erti kesabaran, dan memberi aku peluang untuk menjadi insan yg lebih peka...thanks my family...and also a bilion thanks to all my superkid family...tampa korang aku rasa hidup ni memang tak cukup warna warninya...semuanya bermula dari BLOG....sebab tu aku rasa aku perlu jugak teruskan menulis blog ni walaupun tak ramai yg baca. aku kenal family superkid semua melalui blog....aku tak tau nak ungkapkan perkataan apa lagi bagi menyatakan yg aku memang menghargai sangat semua family superkid...big hug to abg long n family, farid n family, zul n family, shah n family, mr bubu n family, alimin n family....tampa kalian hidup ni memang tak cukup seri dan rencahnya....doakan aku semakin rajin menulis.... love u all....

Rozaidah, isteri yg aku sayang..thanks sebab sudi menemani perjalanan liku-liku hidup dengan abang, mungkin abg tak sehebat orang lain tapi percayalah dengan genggaman tangan ayang dan abang, kita mampu menerangi setiap jalan gelap yg bakal kita tempuhi hingga di penghujungnya ada sinar yang tak kan padam....

Muhammad amar nazheef, babah yakin suatu hari nanti, kau lah insan yang menjadi kebagaan keluarga kita. aiman la insan yang memberi babah kekuatan setiap kali babah bangun dari tidor, pembakar semangat babah bila kadangkala babah rasa babah dah tak mampu. Melihat tenang wajah anak babah membuat segala kekusutan babah hilang, Ya Allah, terima kasih atas anugerahMU yang maha hebat ini. Akan aku pelihara dan ku berikan didikan yg terbaik buat Amanah yang kau berikan pada keluarga ini..

No comments:

Post a Comment