Sunday, December 27, 2009

..tertanam...

huhuhuhu.......batu batu yg licin, nyaris jatuh

masa ni je yang tak nangis, setehan 1/2 gelen air laut masuk mulut

macam dah besar je anak abah ni

huaaa......keluarkan aiman

lihat badanku, seksi kann

waaaa......tak mau la wat aiman camni

indahnya bumi ciptaan tuhan

pemandangan indah di senja hari

bukan main seronok aiman nak g jenjalan

salam semua...agak lama tak singgah ke sini selepas raya haji hari tu...hati tu teringin nak up date blog ni..tapi kerana '' ke tensionnan '' menggunakan berokband...so aku pun jadi malas...dah lama hajat aku dan puan isteri membawa anak kesayangan kami untuk mandi laut...dan 20/12/2009 kami berkesempatan ke sana...bertolak se awal 10 pagi..memandangkan port dickson tak la jauh mana dengan rumah kami..anggaran masa dalam 45 minit perjalanan yg tenang dan damai....kalau sampai giler kaki ni nak tekan minyak kadang kadang jadi 25 minit perjalanan jer...tapi jaga la, mungkin panjang sebelah telinga en suami di kerjakan oleh puan isteri yg comeyy lotee tu...huhuhu...sampai jer, tujuan pertama kami adalah umah persinggahan kami, di ocean view resort..kawan di ocean view ni agak ketat la..di mana keter yg tak der stiker kena parking di tempat yg di sediakan...tapi aku ingkar arahan...wakakkaka...jauh beb....nak bawak beg, barang aiman, beg aku lagi...adoyaiiii....sori la pak guard...cuaca macam tak merestui kami pada hari pertama tu..hujan sepanjang hari, tapi aktiviti aku tetap di teruskan...memancing...agak lama aku tinggalkan hobi aku ni..sejak dari mula berkahwin, hingga la hari ni...walaupun hujan, berbekalkan baju hujan kuning...aku ngan abg ipar aku gagahkan diri meredah batu batu mencari port memancing...terasa puas di hati...hampir azan maghrib baru aku balik...walaupun sekadar tangkapan ikan kecil...
keesokan harinya, baru la cuaca menjadi cerah...pantasssss.....aku dan mama aiman terus bawak aiman g tepi pantai.....bukan main suka lagi dia....( dia tak tau apa yg bakal terjadi )...sampai je tepi pantai..aktiviti mengorek pasir di jalankan...hahahha di bantu ngan seorang ank buah...kerja kerja korek dan tanam berjalan dengan penuh kesedihan dan raungan dari insan yang di tanam..sori aiman, babah buat ni supaya aiman kuat dan sihat...babah ngan mama sayang aiman...muahhh....

3 comments:

  1. beshnyer..! Nabila pun tunggu masa je nak tanam nih..huhu

    ReplyDelete
  2. huhuuh....jom la kita g sesama....apa salahna..boleh buat bbq....

    ReplyDelete
  3. hi mama aiman!
    come visit our little shop
    http://pinkdanbiru.blogspot.com
    see ya!

    ReplyDelete