Sunday, December 6, 2009

q




tarian BBQ namanya tu

aiman ngan sepupu-sepupunya

sesi mengerjakan daging korban

tumbang dah...

Alhamdulillah, tertunai dah hajat nak buat aqiqah dan qurban sekali...planning memula nak buat hari sabtu, dan kami sekeluarga balik hari jumaat lepas sembahyang jumaat..rupa-rupanya...5 limit bila kami sampai kat kampung aktiviti korban bermula...apsal dia org tak bagitau..nasib baik kami balik awal...huuuhhu..rupanya sabtu tutok imam banyak undangan nak sembelih lembu....alhamdillah, berbekalkan cuaca yang cukup cantik hari tu aktiviti kurbon berjalan lancar, cuma ada sedikit insiden terjadi,salah seorang dari orang kampung terlah "mengorbankan " 2 batang tulung rusuknya...akibat terjatuh. dia pijak tali lembu tu, sekali lembu tu bangun dan tali jadi tegang...dia terjatuh, takziah dan jutaan terima kasih buat kulaan tu...nampaknya aiman masih tetap menjadi tumpuan pada majlis tu..ramai yang nak memegang nya....tapi bila kami bagitau usia aiman....ramai yg agak terkesima...tak leh jalan lagi ke, tak pandai merangkak ke??? dan banyak lagi pertanyaan yg di ajukan...aku hanya tersenyum dan berkata...dia boleh senyum pun dah cukup buat kami..lantak la apa yang org pikirkan..tapi aiman dah cukup membahagiakan kami..walaupun aku tak bayak membantu, tapi memang agak meletihkan jugak...petang lepas majlis tu sempat jugak aku, wife n mr aiman jalan jalan kat pekan sg besar...lama tak balik kampung so sekali sekala balik kena la pusing..tengok apa perubahan yg terjadi...nampaknya pekan sungai besar makin besar..banyak bangunan baru dan kedai kain dan pakaiian tetap menjadi tumpuan setiap pelusuk org...sg besar agak terkenal dengan kemurahan kainnya..nisemua berpunca dari projek penyeludupun kain dan baju memlalui laut..lantakla aku tak campur..janji aku beli murah dah la...malam tu aku dah tak larat sangat, tidor awal...org umah jaga aiman macam biasa...kul 5 a.m turn aku plak...sabtu tu plak lebih kepada aktiviti mengemas dan masak daging yg banyak tu....alhamdulillah..macam macam di buat...sup ada,daging masak merah ada..bbq ada...petang tu jugak tetamu yg aku nantikan sampai....rofaizal dan keluarga..terubat rindu kat anak abah si irfan ni...

No comments:

Post a Comment