Thursday, May 21, 2009

aku dan kehidupan bermula




yeaaahaa...salam,
28 dec 1982...allahhuakbar2x........
lahirlah aku.....di beri nama mohamad Gazali Bin Sarani...member semua panggil jali a.k.a jar_lut ( pakcik aku bagi )....hahahah..zaman kanak-kanak aku sama jer seperti kanak-kanak yang lain...di lahirkan di sebuah kampung di sungai besar....cukup membuat aku gembira...dengan sebuah rumah kecil yg di kelilingi sawah padi...aku cukup aman dan tenteram...kasih sayang dari seorang ibu dan ayah yang melimpah ruah...kehidupan aku lebih bermakna....ermmmm....emosi sikit la....bergelumang dengan selut dan hijau padi...aku membesar....1989..aku berumur 7 tahun....melangkah kaki buat pertama sekali ke sebuah tempat yang di gelar '' sekolah '' cukup membuatkan aku rasa gementar, takut, seronok, dan pelik...
sekolah rendah kebangsaan parit 6...sekolah yang membuat aku mengenali A,B,C-Z, 1,2,3, dan pelbagai lagi....ermmm....ramai kawan kat sekolah.....team aku masa sekolah rendah...aku, elyas, farid, zamani, suhana, isa, dan asrizal...6 tahun di sekolah rendah kebangsaan parit 6 dan sebelah petangnya di sekolah rendah agama parit 6....selain ilmu dunia..ilmu akhirat juga wajib di tuntut...ermmm..terima kasih buat semua cikgu dan ustaz serta ustazah yang tidak jemu jemu membimbing insan bernama jali ini....jasa mu ku kenang..



pic anak tersayang
isteri tercinta
kereta yang banyak berjasa...

.

2 comments:

  1. skang dah pon menjadi manusia..
    ade kehidupan yg bahgia..
    istri n anak..
    kn?
    huhu..
    bestnye..
    huhu..luse sy g tg karang..
    dekt tak ngn sg besa?

    ReplyDelete
  2. weiii...korang nie memang tau...
    sian la kat aiman..asal yang korang paksa2 dia nagis...betul la ko nie zali...

    ReplyDelete